31 Ağustos 2011 Çarşamba

Hamilelik notları





* Karnım bir topatan kavunu görünümünde. Ayrıca üstünde de iki tane ufak cinsinden türedi. Öyle ki 1,5 yaşındaki Leyla, sanırım üç bebek taşıdığımı düşünüyor. Artık öne doğru ilerlemek yerine, yanlara doğru yayılma şansını kullanabilirsin kızım. Ayaklarımı görememeye alıştım ama bir gün önüme doğru devrilivereceğim ve öyle kalacağım, o olacak.

* Kollar ve bacaklar lokum kıvamında. Doğumdan sonra böyle kalırsam, gülerken her yeri ayrı oynayan bol neşeli kadınlardan olma şansımı kullanmak istiyorum.

* Hamile olunca herkes bilirkişiye dönüşüyor; bak şu aya gel nasıl olacaksın, oOOoo yazın bittin sen, her yerlerin şişecek, su toplayacaksın su, kaç kilo aldın?  Sen gelince de aynı şekilde konuşmaya devam edenleri kovalamayı düşünüyorum.

* Diğer yandan alışverişte yanımıza yaklaşıp onu alma bak bu daha kullanışlı diyen anneler, yol verenler, yer verenler, sırasını verenler... İnsanların içindeki iyiliği görmek güzel.

* Hamilelik cildime dokundu. Seboreik dermatit, zona, şimdi de puppp. Bu puppp öyle bir şey ki, önce sivri sinekler evrim geçirdi, ses çıkarmadan yemeyi öğrendiler sandım. Ama sonra göbek kırmızı kırmızı döküntü ile dolunca anlaşıldı. İlacı iki kez kullanınca rahata kavuştuk.




* Doğal doğum olsun diyince doktor bulmak da, etrafa dert anlatmak da zor işmiş. Hala daha olay başlayınca rutin prosedüre maruz kalma riski beni korkutuyor. Üstelik önümüzdeki 5 gün, gittiğimiz iki doktor da yok. Yani en doğalından evde doğurma şansım devam ediyor.

* Nefes kurslarına, yogalara falan katılamadık, sadece güzel güzel yüzdük. Son 1 ay işin kuyruğuna gelince bıraktık. Haftaya yine başlayacağız diye umut ediyorum. Suda olma hissini seninle paylaşmak güzel. Kulaç atmak serbest olunca daha da güzel.

* 18 haftalıktan içimde kabarcıklar varmış gibi, 33'e 34'e ve hatta 35'e kadar sevimli karın kıpırdanmaları. Ama 38. haftadayız az daha uzatırsan o ayakları, yakalayıp bırakmayacağım, ööyle kalakalırsın.

* Karnımın guruldama sesi yan taraftan geliyor. Ne biçim itelemişsin organlarımı. 

* Baby whisperer okuyacağıma dog whisperer seyrediyorum. Yöntem, disiplin, yatır kaldır bana uzak. Öte yandan böyle konularda büyük konuşmaktan tırsıyorum.



* İsmin babana benziyor, beklenen doğum tarihin babanla aynı, üstüne dört boyutluda görünen halin, yanakların, gülüşün, yüzün, ayakların da babanın aynısı. Spermin yanında bir de yumurta hücresi olacaktı oralarda bir yerlerde. Ondan da bir şeyler alabilirdin yani.

* Bu benzerlikle beraber baban mest olmuş durumda. Benim kızım nasıl? diyip duruyor. "benim kızım" vurgusu bana babasına "babba" annesine "bir şey" diyen miniği hatırlatmakta.

* Doktor sana koca kafalı diyor, takılma.
 
* 3 kiloyu geçtin, 50 cm'i buldun. Çok da abartmana gerek yok. Şu doktorlardan biri gelince, sen de gelebilirsin.

16 yorum:

Amaltheian dedi ki...

:)) Umarim hersey cok guzel olsun canim! Dogurur dogurmaz bilgisayari eline alip bir post yazmani istiyorum kizinla beraber :)))

birkadin dedi ki...

senden haber almak ne guzel :) kocamaaan tebessumle okudum yazdiklarini, insallah sen sagliginizla kizina kavusursun ve insallah ben bigun bu yazdiklarina ekleyecek seyler bulabilirim :)
kendinize iyi bakin e mi ;)

Hande dedi ki...

senden haber almak hemde böyle güzel bir haber almak çok güzel :) sağlıkla gelsin inşallah :)

.ankara düşleri. dedi ki...

çok heyecanlandım okurken keyifle gülümsedim de :))
Allah hayırlısıyla kucağınıza alıp sevmeyi nasip etsin.
sevgilerle...

ceydabural dedi ki...

ayyyy ben nasıl kaçırmısım bunu çok sevindim doğum gerçeklestı mı?
senın gıbı koca gobekli olma yolundayım bende çok sevındım sağlıkla gelsin :))

Ipek dedi ki...

Cok seker ya ben de boyle mi olacagim? Hafta #28.5 tayim su an. Saglikla dogmasini dilerim.. :)
Ipek

Meral Erdoğan dedi ki...

dönüsün ne guzel olmus boyle. o koca kafali kizi heyecanla bekliyoruz.

topatana bir öpücük!

yıldız dedi ki...

Çok uzun zaman olmuştu,iyi haberlerini almak güzel oldu,özletme yine gel emi?

rahat bir doğum diliyorum sana;)

zizim bizim dedi ki...

amaltheianım :)) agu gugu bazında bir şeyler yazabiliriz beraber. umarım hepimiz için öyle güzel olsun her şey :))

görkemcim teşekkürler, sevdiklerimi burada görmek de çok güzel :)) ekle ekle bitecek gibi değil, merak etme mutlaka bulursun, ben de sana tebessüm ederim o zaman ;)) siz de iyi bakın kendinize

handecim amin, sağlıklı olsun demekten dilimde tüy bitti zaten :) çok teşekkürler

ankara düşleri, bir de bizdeki heyecanı görsen :)) amin, gülümsetebildiysem ne güzel, sevgiler benden de sana

ceydaaaaaa :)) ne güzel bir haber!!! koca göbekliler grubuna hoş geldin :))) senin gibi güzel, sağlıklı bir bebişin olur inşallah :)

ipekcim hayırlısıyla sağlıklı bir bebeğin olur inşallah :) şimdi 3. trimestera gireceksin demek :) bence en keyifli kısmı başlıyor, penguen gibi yürümeye hazır mısın? ;) teşekkürler

meralcim o koca kafanın bir yerinde senin gibi sanatçı bir kısım olsun lütfen :)) çok istersem böyle uzaktan bir çekim olabilir mi acaba? ;) sana da öpücükler

yıldızım işlerimi bitirdim, kızımız gelene kadar bir şeyler yazacağım inşallah. çok teşekkür ederim. yakışıklı demir paşa'ya da sana da sevgiler ve öpücükler :))

kutupayusu dedi ki...

zizimcim bu ara bloglara bakamıyorum ..şimdi karşıma böyle güzel bir postla çıkınca çok mutlu oldum ... şahane görünüyosun ... allah en kolay şekilde kucağına almayıda nasip etsin ..öpüyorum zizimcim :)

zOiplaNet dedi ki...

Sabah sabah bu kadar keyifli, kahkaha atarak okuduğum bir yazı :) günüm güzel geçicek demektir :)

Sağlıklı bir doğumla, sağlıkla bebeğinize kavuşmanızı dilerim. Belki kavuştunuz bile..

Ben de 18. haftadayım. Hepimize bol şans :)

es dedi ki...

çok çok çok keyifli bir hamilelik yazısı olmuş bu.anlatımınız çok hoş..
Hayırlısıyla gelsin..

Lavanta Bahçesi dedi ki...

çok tatlısın, keyifle tebessümle yer yer kahkaha ile okudum :)

zizim bizim dedi ki...

kutupayucum öpüyorum, şahane görünüyorsun diyerek bir hamileyi mutlu etmek nasıl sevap bilemezsin ;)))

zoiplanet şimdi hamile birini duyunca bile heyecanlanıyorum :) umarım hamileliğin ve doğumun rahat geçer, sağlıklı, güzel bir bebeğin olur :) güzel bir günün parçası olduysam ne mutlu

es teşekkür ederim :)

lavanta bahçesi çok teşekkürler, son dönemler gülünecek bir haldeydim, aslına bakarsan şimdi daha gülünesi bir haldeyim onu da yazsam mı? ;)

vintage peony dedi ki...

Oovv geri döndün!!
Bu arada seninle düşüncelerimiz paralel. Hem de galiba doğum da çok yakın zamanlarda olmuş :)

Burcu dedi ki...

Çok güldüm okurken :) Niye daha önce keşfedememişim ki ben senin blogu... Dekorasyonla değil de anne-bebk bloglarıyla daha ilgili olduğumdan olsa gerek... Sakın bırakma yazmayı, tarzın çok güzel...