10 Ocak 2010 Pazar

Felidae



Felidae Akif Pirinçci'nin polisiye bir romanı. İlginç yanı kediler dünyasında geçmesi. Almanya'da yayınlandığı 1989 yılında En İyi Polisiye Roman ödülünü almış ve sadece bu ülkede 2 milyondan fazla okura ulaşmış. Kitabın arkasından aynen yazıyorum :

Aslında ne bir fabl ne de bir masal olan Felidae, gerçekte bir polisiye roman. Romanın kahramanı Francis ve sahibi Gustav'ın taşındığı mahallede işlenen seri kedi cinayetler Francis'in dilinden anlatılır. Bu seri cinayetlerin çözümünde türdeşleriyle beraber hareket eden dedektifimizin sabırlı, zeki ve bilgece yaklaşımı sayesinde gerilim ve heyecan dorukta tutulurken, ortaya çıkan sürpriz son; okuru, dünyayı ve insanlığı sorgulamaya itiyor...


Kitaptan bir parça:


...İnsanlar kendi yemlerini yapmayı ve hazırlamayı bir kültüre, sıklıkla bir ideolojiye dayandırmalarına karşın, başka canlıların da damak zevki olabileceğini düşünmeyi asla kendiliklerinden akıl edemezler. Bu tür bir dar kafalılığın bir tek çaresi vardır: Aç kalmak!... İlk zamanlar, burjuva itaatsizliğine ait bu yöntemle ben de Gustav'a dersini vermiştim ve ona, bana verdiği şu ''Leckerli''yi bilmem neresine sokabileceğini, bu yemden bir kere bile yemeyeceğimi anlatabilmiştim. Defalarca belirttiğim gibi, Gustav'ın anlama yeteneği, şu konuşan ünlü maymun Coco ile Rus uzay köpeğinin arasında bir yerlerde olduğu için, hatasını görüp bana seçkin yemekler hazırlaması çok uzun zaman almıştı. Evet zamanla ona yiyeceklerimi hafifçe kızartmayı ve ete baharat koymayı öğretmiştim ve, konuyu saptırmadan söyleyeyim, kısa sürede bana harfiyen itaat eden biri olmuştu. Ayrıca yaptığım bu açıklamanın amacı, gerçekte baskı yapılanlar olmadığını, kendine baskı yaptıranlar olduğunu belirtmekti. Amin.



Ben kitabı değişik buldum, ama çok da hayran kalmadım. Farklı bir şeyler okumak isteyenler için bir seçenek olabilir...

Hiç yorum yok: