11 Ekim 2010 Pazartesi

Kıştan 15 gün çaldım

Eylül sonu tatile çıkmanın artılarından biri bu olsa gerek :)

Biz tatillere hep eylül ayında çıkarız fakat bu sene baycımın işlerinden dolayı hayli gecikmeli oldu. Eylülde soğuk olur diye her sene vazgeçirildiğimiz Bozcaada'ya gözümüzü karartıp gittik.

Bu tatile bir isim vermek gerekse "kısmet" adını verirdim. Nereye gitsek hava ve deniz güzeldi. Bozcaada da öyle. Evet deniz biraz soğuk ama çok güzeldi.

Bence buraya ilk kez gidenler gezmeye Bozcaada Müzesi'nden başlamalı. Çünkü buradan ada ile ilgili kitaplar alıp Bozcaada günlerinde onları okumak çok faydalı ve hoş oluyor. Ama yasak olduğundan burada fotoğraf çekemedik.

Tabii ki kale de gezilecek yerler arasında...

Photobucket

İlk akşam rüzgar değirmenlerine gidip, güneşin batışını seyreden kalabalığın içinde yerimizi aldık.

Özcan Hanım'ın misafiri olmak, aşağıda görülen güzel masada harika bir kahvaltıyla güne başlamak, hoş sohbetten, önerilerden faydalanmak bir ayrıcalıktı.  Maalesef ilk gidişimiz olduğu için meleklerle dolu bu güzel evde az vakit geçirebildik ve "sokak çocukları" unvanını alarak uğurlandık :)

Bu sokaklarda gezmekten ve fotoğraf çekmekten sıkılmak mümkün değil.

En keyifli yemeğimizi  Sandal'da yedik
En çok Tuzburnu'nun denizini beğendik ( biz gittiğimizde Ayazma dalgalıydı)
Çamlıbağ Şarapları'ndan edindik
Göztepe'ye çıkıp 360 derece adayı seyrettik (yolu oldukça bozuk)
ve Rengigül'de kaldık.

Sonuçta biz bu adayı çok sevdik ve sonraki durak Cunda'ya doğru yola çıktığımızda aklımız burada kaldı...

Photobucket

Cunda Taş Kahve'de baycım çalışırken ben biraz fotoğraf çektim, sonra biraz dolaştık...

Ertesi gün zeytinyağı durağımız Has Ada'ya uğrayıp, yıllık ihtiyacı karşılayıp, Şirince'ye vardık. Aslında Şirince'ye gitmeden önce Kuşadası'nın Kirazlı Köyü'nden de zeytinyağı, organik sirke ve koruk suyu aldık. Dönerken Çamlık Köyü'nden geçerken tren müzesi dikkatimizi çekti.

Burada iyi ki durmuşuz. Çok büyük bir alana yayılmış çok güzel bir müze.

Nihayet Şirince...

Sadece bir gece konaklayıp Bördübet'e doğru yola devam ediyoruz. Club Amazon'da çingene arabalarında kalmak iki senedir aklımda. Bu arabaların tavanı camdan. Yatarken ağaçları, yıldızları kalkınca sincapları görebiliyorsunuz. Ama burası bizim pek alışık olmadığımız kamp hayatına yakın olduğundan aklımda soru işaretleri var.

İlk gün biraz hayal kırıklığı. İkinci gün hımmm burası da güzelmiş aslında. Üçüncü gün  evet burası güzel bir yer şeklinde devam eden bir ilişkimiz oldu. Bir kere 4-5 günlük bir konaklama esnasında sıkılmaya fırsat yok. Çünkü akşam şarap eşliğinde gün batımı, gece kumsalda sinema, gündüz tekneyle koyları geziyoruz, akşam yemeğini kumsalda yiyeceğiz diye giden bir aktivite silsilesi var. Doğa ile içiçe tanımına en uygun yerlerden biri olabilir. Odanıza kurbağa girebilir, sivrisinekler iddialı, akşamlar serince ama buna karşın yıldızlar her zamankinde yakın ve oksijen her yerden bol, kendi plajından istediğimiz verimi alamasak da tekne ile gidilen koylar çok güzel, herkes samimi sıcak, bahsettiğim aktiviteler güzel...

Anahtarı da yanımıza alıp ayrılıyoruz, telefon edince "olsun, seneye de orada kalırsınız" diye bir yanıt geliyor :) Sonuç olarak biz burayı sevdik ve yine gideriz...

Buradan sonraki durak buraya oldukça yakın bir otel idi ama bu mevsimde bile doluyuz yanıtı gelince Kaş'a devam ediyoruz. Kaş Kalkan tamamen yabancı turistlere kalmış.

Nihayet bu sene bahsedilen caretta carettalardan birini gördüm. Kocaman bir şey :)

Böylece buradaki soğuklar sırasında yazı 15 gün uzatmış, ruhu biraz dinlendirmiş şekilde geri döndük...

Hande dedi ki...

Güzel bir tatil olduğu belli. fotoğraflarını özlemişim. Hepsi ayrı güzel.

pinardc dedi ki...

En sevdiğim tatil türünü yapmışsınız :) Fotoğraflar muhteşem :) Ama özellikle sokaklarda siluet insanlar muhteşem... sevgiler...Pınar

NiLaY dedi ki...

harika karelerle dönmüşsün gerçekten hepsini hayran hayran inceledim, hımm tatil çekti canım :)

ayci dedi ki...

bir çanakkaleli olarak o kitapcıga ihtiyacım yok - ama bir canakkaleli olarak hala bozcaadaya değilde gökceadayi gitmis olmam cok sinirlerimi bozuyor.
cünkü gökceada güzel değil.

soguk olur denizi - ama ben zaten soguk deniz severim.
ah iste bak sanırım yine memleketimi özledim.

yıldız dedi ki...

Süper bir gezi,süper bir tatil olmuş.Fotolardan belli.

Bozcaadaya bir türlü gidemedik.Çok merak ediyorum.

battodol dedi ki...

sanırım önümüzdeki senenin tatil yeri belli oldu :)

ceydabural dedi ki...

fotoğrafları çok beğendim özellikle tonalrını
özelmişim postunu okumayı arayı açmayınız lütfen :)

kutupayusu dedi ki...

kıştan 15 gün çalmakla iyi etmişsiniz.. keşke bir 15 de ben çalsam... fotolar şahane ... off şimdi gidesim geldi ...

Unknown dedi ki...

Süpppperrrr fotoğraflar...
Hoşgeldin...

zizim bizim dedi ki...

hande tatilin kötüsü olmaz değil mi? :) teşekkür ederim

pınar bol gezmeli tatilleri çok seviyorum :) beğenmene sevindim, teşekkürler

nilay tez zamanda çok güzel bir tatil diliyorum senin için :) teşekkür ederim

ayci bir çanakkaleli olarak bozcaadaya gitmeyerek ayıp etmek istedin herhalde :)) soğuk, cam gibi bir deniz ve sadece sana ait bir sahil hayal et, öyle yani...

yıldız bugün adını yazarken bile heyecanlanıyorum :) bakalım müjdeli haberini bekliyorum tez zamanda :) bozcaada'da çekirdek ailenle güzel bir tatil yaparsın umarım

battodol bozcaada yazın çok kalabalık oluyormuş, acaba o zaman da bizim gittiğimiz kadar keyifli olur mu? sonra yüzüm kara çıkmasın ;)

ceydacım artık eskisi kadar ilgim yok maalesef :( umarım ara açılmaz. teşekkür ediyorum, beğenmen benim için önemli :)

kutupayusu bir dilek de senin için: sevgili kutupayusunun içini ısıtacak güzel bir tatil diliyorum tabii yakın zamanda :) teşekkürler

pınarcım çok teşekkür ederim, hoş bulduk :))

Bulunur Hint Kumaşı dedi ki...

Biz de ne zaman Bozcaada'ya gitmeye niyetlensek gidemiyoruz. Gözümüzü karartmamız lazım:))

Şahane fotoğraflar!

zizim bizim dedi ki...

bulunur hint kumaşı karartın karartın, çok güzel oluyor :)) teşekkürler

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Ne güzel fotoğraflar, Bozcaada'ya bayılırım ben de:) Ama maalesef ki 3-4 senedir gidemedim:(

zizim bizim dedi ki...

Ayşe teşekkür ederim :) Bizim Bozcaada'ya ilk gidişimizdi, biz de hayran kaldık :) Umarım en kısa zamanda gidersin...

Burcu Çalışkan dedi ki...

ama ama benim yorum çıkmamış :(( bir daha yazarım bende harika fotolarla dönmekle ne iyi ettin ziziciğim hem özlendiğini de biliyor ve bu kadar ara vermezsin umarım demiştim özetle :)))

zizim bizim dedi ki...

burcu :)çok teşekkürler. kış sezonuyla birlikte bloga olan ilgimin artmasını bekliyorum :))

Yazgüneşi dedi ki...

nefiiis kareler..
özellikle uzun pozlamalar muhtekulade olmuş...

zizim bizim dedi ki...

yazgüneşi çok teşekkürler :)